Продавець Интернет-магазин "Инструмент-центр" розвиває свій бізнес на Prom.ua 9 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
1705 відгуків
Скидки на наборы Jonnesway, JTC, Toptul по промо коду !!Получить скидку!
+380 (95) 706-52-36
+380 (68) 138-19-98
+380 (68) 642-49-40
ул. Бориса Кротова 23, склад, Дніпро, Україна
ИНСТРУМЕНТ-ЦЕНТР - цены ниже и доставка быстрее !
Кошик

Буксирувальний трос: правила грамотного вибору, або як уникнути неприємностей на дорозі

Буксирувальний трос: правила грамотного вибору, або як уникнути неприємностей на дорозі

Буксирувальний трос: правила грамотного вибору, або як уникнути неприємностей на дорозі

 

Якщо ви – власник абсолютно будь-якого транспортного засобу, значить, хоча б раз стикалися з ситуацією, коли рух ставало неможливим за будь-якої поломки. У такому випадку існує два варіанти дій: виклик евакуатора (що не завжди можливо і доцільно з фінансової точки зору) і буксирування несправного автомобіля до місця проведення ремонтних робіт. Другий варіант з гнучкою зчіпкою більш раціональний, однак, може використовуватися лише в тому випадку, якщо рульової управління і гальмівна система в порядку.

 

Раптова втрата управління і кювет, занесення в замет або буксирування в глибокій калюжі – з усіма цими проблемами з легкістю можна впоратися без допомоги спеціальної лебідки. Єдине, що необхідно – це надійний трос достатньої довжини і транспортний засіб, який, власне, і буде здійснювати буксирування. До того ж, саме таким способом значно простіше завести автомобіль при сів акумуляторі, ніж шукати три-чотири людини для того, щоб розігнати авто хоча б до двадцяти кілометрів на годину.

 

Регулярність або періодичність подібних неприємних ситуацій на дорозі передбачити або попередити складно і навіть неможливо. Однак, незалежно від року випуску автомобіля, вашого водійського стажу і цілі шляху, рано чи пізно ви зіткнетеся з необхідністю саме буксирувальної евакуації свого транспорту. ДТП, серйозні дефекти в роботі автомобіля, коли мотор просто відмовляється працювати, коли ви їдете в лівому ряду – в кожній з цих ситуацій без буксировочного троса обійтися неможливо.

 

Це той, обов'язковий елемент водійського інструментарію, який завжди повинен бути у вашому багажнику. Отже, з необхідністю розібралися, а що ж стосується якості? Адже при виборі саме цей параметр, в кінцевому рахунку, визначає надійність придбання. Адже ви, швидше за все, купили буксирувальний трос на розкладці супермаркету або в придорожній торговій точці, будучи глибоко впевненим в тому, що різниці в якості помаранчевого мотка з карабінами немає. Як наслідок, під час буксирування трос рветься в самий невідповідний момент, залишаючи вас в подиві або, що ще гірше, провокуючи ДТП. А тепер співвіднесіть можливі матеріальні втрати з вартістю цього предмета. Висновок очевидний – економія 20-30% непорівнянна з імовірністю піти в кювет або втратити керування авто при повороті. Як уникнути подібних ситуацій або попередити їх? Все просто – достатньо підійти до вибору буксировочного троса усвідомлено. Про те, як це зробити, які нюанси слід урахувати, а будь – уникати, читайте далі у статті.

 

Матеріал, з якого виробляються буксирувальні троси

 

Почати слід з того, що виробництво цього предмета не регламентується жодним державним стандартом. Власне, це і є причина того, що 80% продаваних виробів не здатні витримати навіть мінімальну навантаження, не кажучи вже про вагу середнього седана або хетчбека. Вся справа у відсутності практичних випробувань і використання неякісних матеріалів (згадайте, чи бачили ви коли-то сертифікат відповідності на буксирувальний трос?). Апелювати до совісті виробників – невдячна справа, незважаючи на те, що шанси на придбання якісного троса практично дорівнюють нулю. Тому єдине, що ви в змозі зробити, – це «вивчити матчастину», а якщо точніше – самостійно разораться у всіх тонкощах покупки. На початку, слід вивчити основу – матеріал, з якого може бути виготовлений трос. Для зручності ми підготували список, в якому докладно розглянуті всі типи тросів та описані їх технічні та фізичні характеристики.

 

· Сталь. Даний тип троса – це переплетення безлічі тонких дротиків з металу, але, незважаючи на досить солідний зовнішній вигляд, рветься він вже при навантаженні, що перевищує одну тонну. Проте основним недоліком саме таких модифікацій є високий ризик травмування та автомобіля, і навіть водія. При великому зусиллі і розірвання один кінець троса може хльоснути по кузову, залишивши вм'ятини на металі або зовсім розбивши скло. Також конструкція перешкоджає ергономічному зберігання – скрутити або згорнути такий трос просто неможливо.

·   Канат (корабельний). Це – один з найбільш міцних синтетичних матеріалів, який повністю гігроскопічний і стійкий до перепадів температури (не промерзає і не розсихається на сонці), тому є по кілька років і може використовуватися в будь-яких погодних умовах. Навіть по закінченню терміну служби цей матеріал не втрачає своїх функціональних властивостей, при цьому зберігати його можна навіть на відкритому повітрі – гниття трос з корабельного каната не схильний. Стрічки сплетені особливим способом, що забезпечує достатню міцність і дає відмінну амортизацію при рывковом впливі.

· Поліпропілен. Це – сучасний і досить еластичний матеріал, який забезпечує комфортне використання, наприклад, при витаскуванні транспорту, який застряг і пробуксовує. Трос в такому випадку буде злегка пружинити, посилюючи ривок і дозволяючи забезпечити достатню динаміку. Такі троси відмінно підходять для буксирування методом гнучкого зчеплення через те, що і провисання, і гасіння рывкового впливу в даному випадку ідеальні.

· Капрон (авіаційний). Надійність таких моделей – безумовна, як по фізичним властивостям, так і за відгуками користувачів. Абсолютна стійкість до мінусових температур, низька гігроскопічність, стійкість до рывковому впливу і низька ступінь стирання навіть при регулярному використанні. Матеріал не деформується з часом чи під впливом великої ваги. Це – кращий варіант для буксирування автомобіля, який не на ходу, однак, при спробах витягнути машину з кювету або замету висока ймовірність ривків.

 

Найчастіше продавці рекомендують, а водії обирають саме два крайніх варіанти – виготовлені з капрону або поліпропілену вироби. Власне, вони продаються практично в кожному магазині з автомобільними комплектуючими, коштують відносно недорого і відмінно поводяться при тривалому або частому експлуатації. Здавалося б, вибір визначений, проте, це лише початковий етап такої важливої покупки.

 

Яка довжина буксировочного троса оптимальна: підбираємо правильне відстань між автомобілями

 

Ваш орієнтир – це регламент, який прописаний в ПДР України. Відповідний пункт правил чітко визначає: при буксируванні автомобільного транспорту відстань між засобами повинно бути в діапазоні від чотирьох до шести метрів. Відповідно, довжина троса повинна відповідати саме цим параметром, але при цьому лише частина виробників дотримується такого простого і зрозумілого вимоги. Найчастіше в профільних магазинах або відповідних відділах гіпер - і супермаркетів зустрічаються вироби, довжина яких не перевищує трьох метрів. Купівля таких товарів строго не бажана – при буксируванні і екстреному гальмуванні ймовірність того, що транспортні засоби «зустрінуться» неймовірно велика.

 

Але це не означає, що звертатися увагу слід виключно на максимальну довжину. Перевищення регламентованого відстані загрожує не менш серйозними проблемами: такий трос може провисати, а при русі, що ще гірше, просто намотатися на колесо або ж перешкоджати безпечним поворотів. Зазначеним на упаковці даними слід вірити лише в тому випадку, якщо виробів конкретного виробника ви довіряєте на 100%. Тому краще перестрахуватися – ще до оплати товару відкрийте упаковку і виміряйте довжини підручними засобами або рулеткою.

 

До речі, існує окрема категорія тросів, про яку в даній статті ще не було сказано – це динамічний тип. Його початкова довжина становить близько одного-двох метрів, але вона збільшується до необхідної під впливом ваги. Наочним прикладом є модель KOTO TR-TC06-Y – при здійсненні буксирування він збільшується більш ніж в два рази. Така опція дає можливість збільшувати тягове зусилля рівномірно та поступово, знижуючи ризик ривків при буксируванні застряглого транспортного засобу та/або при спробах завести двигун автомобіля, акумулятор якого розряджений.

 

Зверніть увагу: як і інші аварійні автомобільні атрибути, додатковим і дуже важливим параметром буксировочного троса є яскраве забарвлення. Жовтий, зелений і яскраво-оранжевий кольору добре помітні і вам, і іншим учасникам дорожнього руху. Також, незалежно від часу доби, який буксує вас водій зможе за допомогою дзеркал стежити за положенням і ступенем натягу троса. До того, як сучасні буксирувальні троси надійшли у продаж, у цих цілях використовували яскраву тканину або прапорці. Додатковою перевагою буде вплетення у виріб світловідбивних ниток або вставок з такого ж матеріалу – такі «бонуси» зроблять трос максимально помітним у світлі фар у нічний час.

 

Основний елемент: як вибрати міцний і надійний гак

 

Конструкція кожного автомобіля передбачає спеціальні кріплення, за допомогою яких і здійснюється фіксація троса. Однак серед автовласників існує два протиборчі табори – тих, хто вважає гаки необхідним елементом, і тих, хто обходиться без них. Давайте розглянемо два можливих варіанти: у першому випадку фіксація здійснюється за допомогою гака, однак, при сильному ривку стрічка від нього може відірватися: у другому – власнику автомобіля доведеться зав'язати вузол на вушку, при цьому ризик того, що він виявиться недостатньо міцним і розв'яжеться, досить високий. Так як же вчинити?

 

Статистика невблаганна – вона демонструє, що найбільш вразливими ділянками троса є з'єднувальні шви петель, в які протягнутий гак. У тому випадку, якщо виробник заощадив на нитках або не закріпив шов належним чином, при першому ж ривку він не витримає навантаження і порветься. Трос при цьому, як правило, залишається цілим. Звичайно, в даному випадку мова йде суто про вироби низької якості. Щоб попередити таку покупку і обрати справді надійний товар, звертайте увагу на шов. Стик повинен бути прострочений за певною схемою, а шви – утворити квадрат з двома діагональними рядками в середині. Таке з'єднання навіть при декількох підряд ривках зможе витримати тоннаж і середнього седана, і навіть мікроавтобуса. Гак при цьому не відірветься, а буксирування пройде успішно.

 

Вантажопідйомність: знайомимося з основними аспектами

 

Всі перелічені в цій своєрідній інструкції нюанси доповнює ще один важливий параметр – це вантажопідйомність. Він свідчить про те, яке здатний витримати вагу трос. Матеріал, якість і конфігурація гака – основоположні аспекти. На ділі ж заявлений тоннаж не дотримується, і трос рветься. Недостовірна інформація – не єдина причина. Давайте уявимо, що вага автомобіля становить півтори тонни. Це не означає, що вам підійде виріб саме з такою вантажопідйомністю, адже необхідно додатково враховувати погоду (сніг, бруд), ухил дороги, саме зусилля ривка і т. д. І тоді за фактом виходить навантаження, що перевищує вагу автомобіля, як мінімум, у півтора рази.

 

Безумовно, якщо виробник проводив випробування у тестових умовах, трос цей витримував вагу, адже на практиці ідеальна дорога і рівномірний натяг просто неможливі. Припустимо, що при максимальному навантаженні, коли транспорт намагаються зрушити з місця, напруга й сила в тросі збільшуються. А тепер доповніть силу глибоким заметом, кутом нахилу під двадцять градусів, і отримаєте незмінний розрив невірно правильного троса.

 

Чтобы этого избежать, следует учитывать этот весовой «люфт», и брать изделие с тоннажем, в полтора или даже два раза превышающим вес вашего автомобиля. Следовательно, для выше обозначенного условного автомобиля следует приобретать трос с грузоподъемностью до трех тонн, а предпочтительнее, еще большим. Качественным решением станет модель STELS 54379 – производитель обозначает ее возможности в диапазоне до 3 500 килограммов. Если вес вашего транспорта около двух тонн, выбирайте изделия с маркировкой «5 000 кг», примером которого, опять же, является модификация STELS 54375.

 

Резюмируем

 

Задача данной статьи – сориентировать вас в слабых и сильных сторонах этого, на первый взгляд, достаточно простого и понятного изделия. После прочтения и изучения всех тонкостей выбора троса для буксировки ваше приобретение будет, с высокой вероятностью, удачным. Единственный нюанс, который не был освещен – это стоимость. Бюджет мы не затрагивали осознанно, но дадим небольшой совет: обращать внимание следует на изделия из средней ценовой категории и выше, лучше всего предпочитать бренды, которые «нас слуху». Информационный лейбл, обещающий грузоподъемность до шести тонн, не должен вводить вас в заблуждение – достаточно часто такие изделия не выдерживают даже первого рывка. В данном случае, как, собственно, и относительно всех автомобильных приобретений, речь должна идти, в первую очередь, о качестве, а не о дешевизне. Таким образом вам удастся не остаться без помощи на дороге и исключить риск повреждения собственного авто и соседних в движении машин.

 

У нашому інтернет-магазині ви не знайдете товарів від невідомих фірм з ненадійною репутацією. Тільки якісні та фірмові вироби, які стануть підручним засобом пі неприємності на дорозі. Вибирайте товари з каталогу самостійно або скористайтеся консультацією профільного менеджера.

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner